پژوهش در برنامه ریزی آموزشی
![]() | چالشهای آموزش برخط مهندسی بررسیها و اقدامات مربوط به استفاده از فناوری در آموزش و یادگیری تاریخچه طولانی دارد. در گذشتۀ نه چندان دور آموزش از ... ادامه |
طراحی دورۀ «کارشناسی ارشد آموزش مهندسی» از اهداف اصلی آموزش عالی کشور، تولید و اشاعه دانش و تربیت نیروی متخصص و ماهر برای رشد و توسعه جامعه است. در این میان... ادامه | |
طراحی درس جدید تحصیلات تکمیلی «آموزش مهندسی» جهانی شدن اقتصاد، پیشرفتهای شگرف در فناوری و علوم شناختی و حرکتی جهانی بهسمت ارزشیابی دستاورد محور برنامههای ... ادامه | |
![]() | دورۀ آموزشی توسعه مهارتهای یاددهی-یادگیری اعضای هیات علمی کیفیت شرط بقای مراکز آموزشی مدرن و دریچهای بهسوی جهانی شدن آموزش عالی است. یکی از در دسترسترین روشها برای ... ادامه |
![]() | ساماندهی راهنمای درس قسمت عمدۀ فعالیتهای آموزشی اساتید مهندسی را میتوان بهسه بخش فعالیتهای قبل از تدریس، عملیات تدریس و یادگیری ... ادامه |
![]() | طراحی درس جدید یا بازنگری درس موجود پس از آنکه ارایه درسی بهما محول شد و اطلاعات اولیه در مورد سابقۀ تدریس آنرا بهدست آوردیم، کلیدیترین اقدام تهیۀ ... ادامه |
![]() | تهیۀ هدفها و دستاوردهای آموزش مهندسی یکی از پیشنیازهای آموزش موفق، تعیین هدفهای یادگیری مناسب برای درسها و برنامۀ آموزشی است. استادان با آگاهی ... ادامه |
![]() | آموزش طراحی مهندسی طراحی، اوج فعالیتهای مهندسی است. مهندسان، با بهکارگیری قوه تخیل و مهارتهای حرفهای خود، نقش موثری در طراحی ... ادامه |
![]() | بازنگری پروژه کارشناسی مهندسی آموزش عالی در کشور ما در چند دهۀ گذشته تغییرات ساختاری و محتوایی زیادی داشته است. بررسی برنامههای مصوب آموزش ... ادامه |
![]() | بازنگری برنامه های آموزش مهندسی همزمان با پایان گرفتن قرن بیستم و آغاز هزاره جدید، بسیاری از کشور های جهان بازنگریهای گستردهای، بهخصوص در زمینه آموزش عالی ... ادامه |
![]() | درس جدید «درآمدی بر مهندسی» آموزش دانشگاهی فنون، روابط و فرایند های یک رشته مهندسی رابا جزئیات بسیار میآموزد ولی کمتر آموزشی در مورد نحوۀ ... ادامه |