پژوهش در یاددهی-یادگیری
![]() | هوشهای چندگانه و یادگیری هوش چیست و ضریبهوشی (IQ)کدامست؟ آیا هوش ذاتی است و نمی توان آن را افزایش داد؟ هوش چه نقشی در یادگیری و انتخابهای تحصیلی ... ادامه |
![]() | ارتقای انگیزۀ دانشجویان مهندسی
انگیزه نیرویی است که فرد را به عمل و حرکت وا میدارد، به وی انرژی میدهد و فعالیت او را در جهت رسیدن بههدف شکل میدهد... ادامه |
![]() | هفت اصل تدریس خوب در آموزش کارشناسی آموزش کارشناسی را چگونه می توان بهبود بخشید؟ آموزش خوب باید دارای چه ویژگیهایی باشد؟ در سال 1987 میلادی، ... ادامه |
![]() | توسعۀ تواناییهای آینده ساز در دانشجویان مهندسی بازار کار بهشدت رقابتی کنونی مهندسی، این سوال را از ابتدای تحصیل برای بسیاری از دانشجویان مطرح میکند که جدا از جدیت ... ادامه |
![]() | آموزش اخلاق حرفهای هر چند مدت یکبار اخباری در مورد رفتار یا عملکرد نامناسب یا سوء استفادۀ شخصی درحرفههای پزشکی، حقوق و یا حرفههای دیگر ... ادامه |
![]() | آموزش توسعۀ پایدار جمعیت جهان از 2 میلیارد نفر در سال 1930 میلادی به 4 میلیارد در سال 1975، 6 میلیارد در سال 2000 و بیش از 7 میلیارد... ادامه |
![]() | توسعۀ مهارت های یاددهی-یادگیری دستیاران آموزشی تدریس با کیفیت محتاج حضور مدرسانی است که در مورد روشهای یاددهی و یادگیری، آموزش دیده باشند. باید توجه داشت ... ادامه |
![]() | توسعه مهارتهای آموزشی اعضای هیئت علمی هدف از ارایۀ یک درس چیست؟ دانشجویان ما پس از پایان درس چه باید بدانند یا قادر بهانجام آن باشند؟ چه میزان گفتن، شنیدن، ... ادامه |
![]() | یادگیری فعال اتکای تنها به سخنرانی سنتی، یا اختصاص کل یک جلسۀ درس به ارایه یکنواخت مطالب با پاورپوینت، اغلب کسالت آور بوده و معمولا... ادامه |
![]() | سبک های یاددهی- یلدگیری اساتید دارای سبکهای تدریس مختلفی بوده و دانشجویان نیز دارای سبکهای یادگیری متفاوتی میباشند. بهترین و ماندگارترین یادگیری ... ادامه |
![]() | ارتقاء جایگاه تفکر خلاق در آموزش مهندسی تفکر، عملی ذهنی است و زمانی مطرح میگردد که انسان با مسئلهای مواجه است و خواستار حل آن است. در این هنگام، در ذهن ... ادامه |
![]() | آموزش کار تیمی با پیچیدهتر شدن فرایندها و سیستمهای صنعتی، امروزه این گروهها هستند که بهجای افراد، واحد کار در موسسات صنعتی بزرگ شدهاند. انتخاب گروه... ادامه |
![]() | آموزش مهارت های ارتباطی ارتباط تنها انتقال ایده ها و اطلاعات از یک نقطه به نقطۀ دیگر نیست. بلکه ارسال اطلاعات و مفاهیم بهگونه ای است که مخاطب بتواند آن را ... ادامه |
![]() | آموزش نشر یافتههای پژوهش با رشد روزافزون تحقیقات در زمینههای گوناگون دانش بشری، بر اهمیت روشهای ثبت نتایج و ارائۀ دستاوردهای تحقیقات نیز ... ادامه |
![]() | آموزش نگارش پیراسته اگر سامان دادن یک پیغام را به ساختن یک دیوار تشبیه کنیم، شکل نهایی پیغام تنها بهکلمات (یعنی آجرهای دیوار) بستگی ندارد، بلکه ... ادامه |
![]() | تدریس با پاورپوینت سخنرانی روشی سنتی برای آموزش، و عبارت از ایستادن در برابر دانشجویان و عرضۀ اطلاعاتی جهت یادگیری آنهاست. در دانشگاه، هدف سخنرانی ... ادامه |