دفتر دادوری در پردیس دانشکده های فنی آغاز به کار کرد.

با انتصاب اعضای هیأت دادوری، «دفتر دادوری پردیس دانشکده‌های فنی» برای نخستین بار در دانشگاه تهران به طور رسمی آغاز به کار کرد. ...

   بنا بر گزارش پردیس دانشکده‌های فنی، دکتر ناصر سلطانی، رئیس پردیس دانشکده‌های فنی، طی احکامی دکتر محمود موسوی مشهدی، دکتر جلیل‌آقا راشد محصل و دکتر علی فاخر را به‌عنوان اعضای هیأت دادوران دفتر دادوری پردیس دانشکده‌های فنی منصوب کرد که با انتصاب این اعضا، فعالیت این دفتر پس از یکسال از تصویب آئین‌نامه و آماده‌سازی مقدمات، رسماً آغاز شد.
دفتر دادوری پردیس دانشکده‌های فنی که بر اساس تجارب موفق جهانی، به پیشنهاد کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، از سال گذشته در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران تشکیل شده و آئین‌نامه آن نیز در جلسه فروردین ماه هیأت‌رئیسه و سپس جلسه خردادماه ۱۳۹۸ شورای پردیس دانشکده‌های فنی به تصویب رسیده است، وظیفه دارد به‌عنوان یک میانجی بی‌طرف، اختلاف‌نظرهای درون سازمانی را بین کلیه اعضای خانواده دانشکده فنی، اعم از کارکنان، اعضای هیأت‌علمی، مدیران و دانشجویان با رعایت اصل بی‌طرفی و انصاف، استماع کرده و پس از بررسی توسط هیأت دادوران، در فضایی آرام، دوستانه و دور از منازعات حقوقی و قضائی، در راستای رفع اختلافات پیش‌آمده و تقویت روحیه وفاق و همدلی در بین کارکنان، استادان و دانشجویان کوشش نماید و در صورت لزوم برای اصلاح رویه‌هایی که منجر به این اختلافات می‌شود، پیشنهادهای اصلاحی خود را به بالاترین مقام مسئول مؤسسه ارائه کند.
بر اساس آئین‌نامه این دفتر، دانشجویان، مدیران، استادان، کارکنان و دانش‌آموختگان می‌توانند هرگونه اختلاف‌نظر پیش‌آمده در محدوده فعالیت‌های اجرایی، آموزشی، پژوهشی، اداری و روابط سازمانی خود در دانشکده‌های فنی را در این دفتر طرح کنند و این دفتر پس از بررسی بی‌طرفانه موضوع، با رعایت جمیع جوانب، نسبت به اظهار نظر منصفانه و فیصله سریع اختلافات پیش‌آمده تلاش کند.
این دفتر، از سه استاد پیشکسوت پردیس، مشتهر به عدالت، خوش‌نامی و انصاف به‌عنوان «هیأت دادوری»، که یک نفر از آنها نیز به‌‌عنوان «دبیر» هیأت انتخاب شده است، فعالیت خود را در سطح پردیس به انجام می‌رساند.
افراد می‌توانند با مراجعه به سایت این دفتر به نشانی: https://engdadvar.ut.ac.ir  با اهداف، شرح وظایف و نحوه استفاده از خدمات آن، آشنا شوند.
لازم به ذکر است که کلیه اطلاعات دریافتی، موضوعات، شکایات و مسائل مطرح شده در پروسه دادوری، مشمول سیاست محرمانگی است و مطلقاً محرمانه باقی‌مانده و به نهادهای اجرایی و نظارتی درون دانشگاه یا خارج از آن ارجاع و ارائه نمی‌شود و گزارش‌های هیأت، تنها به بالاترین مقام مؤسسه ارائه می‌شود.

پیشنهاد تأسیس دفتر دادوری در آذرماه سال 97 توسط دکتر حسین معماریان به شورای راهبردی کرسی ارائه شد و پس از تصویب به دانشکده فنی ارسال شد. این پیشنهاد در جلسه  خردادماه 1398 شورای دادوری و عملکرد آن در کشورهای پیشرفته، به صفحه «تشکیل دفتر دادوری در مراکز آموزش عالی» و یا به مقاله «تشکیل دفتر دادوری، گامی به سوی بهبود کیفیت آموزش عالی ایران» مراجعه بفرمایند.



512 بازدید
نظر شما چیست
 captcha
دفتر دادوری در پردیس دانشکده های فنی آغاز به کار کرد.