آغاز برنامه منتورینگ

برای برطرف کردن چالش‌هایی که در حین تدریس با آنها روبرو می شوم، چه باید بکنم و به کجا مراجعه نمایم؟

                                                                                                  

اطلاعیه برنامه منتورینگ


اطلاعیه برنامه منتورینگ


اطلاعیه برنامه منتورینگ


اطلاعیه برنامه منتورینگ

عضو محترم هیأت علمی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران

با سلام و احترام

انجمن آموزش مهندسی ایران در راستای ترویج کیفیت در آموزش مهندسی، اقدام به تدوین و اجرای برنامه منتورینگ نموده است. هدف اصلی این برنامه، فراهم کردن حمایت معنوی آن دسته از اعضای هیأت علمی عضو انجمن است که مایلند از تجربیات استادان مجرب برای ارتقای مهارت‌های آموزشی خود بهره گیرند. این برنامه به مدرسین کمک می کند تا

  • اصول، قوانین و فرهنگ حاکم بر دانشگاه و تعاملات آن را بهتر بشناسند و درک کنند،
  • با روش‌های سنتی و نوین یاددهی و یادگیری به صورت کاربردی آشنا شده، قابلیت اجرای آن را در تدریس خود کسب کنند و
  • در خصوص چالش‌های خود در زمینه تدوین طرح درس، نحوه تدریس، اداره کردن کلاس، نحوه ارتباط با دانشجویان و ارزیابی آنها مشورت و راهنمایی دریافت کنند و کیفیت تدریس خود را ارتقاء دهند.

با شرکت در این برنامه، مدرسین می‌توانند با ارائه مستندات و محتوای یکی از درس‌های خود به یکی از استادان منتور، از راهنمایی‌های وی در راستای ارتقاء کیفیت تدریس خود بهره گیرند. این راهنمایی‌ها می‌تواند در هر یک از زمینه‌های طراحی درس، فنون بیان مطلب، تعامل با دانشجویان و ارزیابی آنها باشد. برای مروری سریع بر شیوه اجرای این برنامه می‌توانید به معرفی برنامه منتورینگ مراجعه نمایید. اطلاعات تکمیلی این برنامه نیز در آیین‌نامه برنامه منتورینگ مصوب هیأت مدیره انجمن قابل دسترس است.
با خرسندی اعلام می‌دارد شاخه انجمن آموزش مهندسی در دانشگاه تهران(کرسی یونسکو در آموزش مهندسی) جزء چهار شاخه منتخب انجمن برای اجرای دوره پایلوت این برنامه در بهار ۱۴۰۰ است.در این راستا، از جنابعالی دعوت می‌شود برای شرکت در برنامه منتورینگ و بهره‌گیری از راهنمایی‌های استادان محترم منتور این دانشگاه فرم درخواست شرکت در برنامه منتورینگ را حداکثر تا تاریخ 18 اردیبهشت تکمیل فرمایند. فهرست استادان محترمی که دعوت شاخه را برای ایفای نقش استاد منتور پذیرفتند از اینجا قابل دریافت است.

 با توجه به محدود بودن فهرست استادان منتور، اولویت با اعضای محترم هیأت علمی جدیدالاستخدام است.

با احترام

شاخه انجمن آموزش مهندسی ایران در دانشگاه تهران

88992215


527 بازدید
نظر شما چیست
 captcha
آغاز برنامه منتورینگ