برنامۀ مصوب

گسترش بی‌سابقه آموزش مهندسی، در یکی دو دهۀ گذشته، ضرورت تربیت متخصصانی را که چالش‌های آموزشی در دانشگاه و صنعت را شناسایی، بررسی و راهکارهای اجرایی برای آن پیشنهاد نمایند، در اولویت قرار داد. کرسی یونسکو در آموزش مهندسی از سال 1394 بررسی در این مورد را آغاز نمود و نتیجه پژوهش‌های خود را در سال 1395 به دانشگاه تهران عرضه نمود. برنامۀ کارشناسی ارشد آموزش مهندسی، طراحی شده توسط کرسی یونسکو در آموزش مهندسی، پس از تأیید شورای آموزشی پردیس دانشکده‌های فنی، در جلسۀ 323 شورای برنامه‌ریزی، گسترش و نظارت آموزش دانشگاه تهران، مورخ 1396/3/12 مورد تصویب قرار گرفت و جهت طی مراحل بعدی، به‌وزارت علوم، تحقیات و فناوری ارسال شد. برنامۀ کارشناسی ارشد آموزش مهندسی در تاریخ 1397/5/10 به تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و مجوز اجرای آن به‌دانشگاه تهران ابلاغ شد (شورای عالی برنامه‌ریزی، 1397). اولین دورۀ «کارشناسی ارشد آموزش مهندسی» در مهر ماه 1398، در دانشکدۀ علوم مهندسی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، آغاز شد. با راه‌اندازی این دوره، به‌تدریج نسلی از متخصصان تربیت خواهند شد، که ضمن داشتن پیشینه تحصیلی مهندسی، با اصول نوین برنامه‌ریزی، مدیریت، مستند‌سازی و ارزشیابی آموزش مهندسی در دانشگاه و صنعت آشنا بوده و خواهند توانست خلاء موجود در این زمینه را برطرف نمایند. دانش‌آموختگان این دوره همچنین قادر خواهند بود تا سطح پژوهش در آموزش مهندسی کشور را ارتقا بخشند.

 برنامه مصوب وزارت عتف و برنامه بازنگری شده (برای آینده) دوره کارشناسی ارشد آموزش مهندسی را می توانید از طریق لینک‌های زیر دریافت کنید:


706 بازدید
<span style="color:#0066cc;font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-size:x-large;"><strong>برنامۀ مصوب</strong></span>