معرفی کتاب: راهنمای تدوین دوره های آموزشی برونداد محور در حوزه مهندسی

کتاب راهنمای تدوین دوره های آموزشی برونداد محور در حوزه مهندسی؛ با تمرکز بر دوره کارشناسی فناوری اطلاعات، منتشر شد...


کتاب راهنمای تدوین دوره‌های آموزشی برونداد محور در حوزه مهندسی؛ با تمرکز بر دوره کارشناسی فناوری اطلاعات، تألیف دکتر مریم حسینی لرگانی، دکتر فرهاد ابراهیم آبادی و دکتر جعفر توفیقی، توسط مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، منتشر شد. این کتاب در هفت فصل و 399 صفحه تدوین شده است. عنوان فصول این کتاب عبارتند از:

  • فرایندهای تدوین یک دوره آموزشی در حوضه مهندسی
  • تدوین یک دوره آموزشی مهندسی در چارچوب «چرخۀ شایستگی مهندسی»
  • سازوکار اعتباربخشی در آموزش عالی
  • سازوکار به رسمیت شناختن مؤسسات اعتباربخشی
  • زمینه شغلی و آموزشی رشته فناوری اطلاعات
  • برنامه درسی یک دوره آموزشی سرمشق فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی
  • محتوای دانشی یک دوره آموزشی سرمشق فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: نویسندگان کتاب حاضر علاقه وافری به چگونگی تدوین دوره‌­های آموزشی مهندسی بر اساس شایستگی­‌های مورد تقاضای بازار کار داشته و در همین رابطه بررسی­‌های زیادی را انجام داده و تجربیات متعددی را کسب کرده‌­اند. این علاقه و تجربه، نویسندگان حاضر را بر آن داشت که به جمع‌­بندی بررسی­‌ها و تجربیات خود در قالب یک اثر بپردازند؛ تا بتوانند به سهم خود در بهبود کیفیت دوره­‌های آموزشی مهندسی ارائه شده در داخل کشور مشارکت نمایند. نویسندگان زمانی به ضرورت و اهمیت کار خود پی بردند که دریافتند درصد بالایی از فارغ‌­التحصیلان مهندسی بخصوص فارغ­‌التحصیلان رشته فناوری اطلاعات از بیکاری رنج می‌­برند و این در حالی است که در کشورهای توسعه‌یافته بیشترین درصد اشتغال مربوط به این فارغ‌­التحصیلان است. تخصص و تجربه نویسندگان کتاب حاضر آنها را یاری کرد که موضوعات، چالش‌­ها و دیدگاه‌­ها را از منظرهای مهندسی و آموزش عالی به دقت مورد بررسی قرار دهند.

کتاب راهنمای تدوین دوره‌های آموزشی بروندادمحور در حوزه مهندسی؛ با تمرکز بر دوره کارشناسی فناوری اطلاعات، با قیمت یک میلیون و دویست هزار ریال در دسترس علاقمندان می‌باشد. تألیف و انتشار این کتاب آموزنده، را، که قدم مثبت دیگری در شناساندن روش برنامه‌ریزی اصولی در آموزش عالیست، به اساتید مؤلف کتاب و مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، تبریک می‌گوییم.

..

ح. م. آذر ماه 1400


480 بازدید
نظر شما چیست
 captcha
معرفی کتاب: راهنمای تدوین دوره های آموزشی برونداد محور در حوزه مهندسی